FANDOM

5 Da Capo by hollinesskiss

Alita is an android from world 41 (7th millennia - 2000 years after earth was abandoned for health reasons). Alita was found in a scrapheap by Simon Kinougi, who repaired her. Serial number 9842.

In her earlier programming she was known as Angel, a creation of Yonah Navrát.

Alita – Battle Angel (9842): Alita är en cyborg från sjutusentalet i någon (enligt statistiken) konstig värld där ingen magi verkar existera. I Alitas tid var det cirka tvåtusen år sedan jorden övergavs p.g.a. alla miljöförstöringar som förstört planeten (inget oförutsätt). Hon var från början programmerad att vara brottslig, sen gick något fel och hon skrotades. Sedan hittade Simon henne och reparerade henne och programmerade henne till hushållshjälpa. När dom sedan fick reda på hennes förflutna omprogrammerades hon återigen, till brottsbekämpare den här gången. Efter att hon och Simon adopterat en unge som visade sig skulle bli magiker har båda två haft ständig kontakt med magin. Detta har visat sig bli ett problem, när nu magin bryter mot nästan alla naturlagar som finns.

Physical appearanceEdit

Battle Angel avatar

Normal avatar

Human avatar

Her serial number is printed, together with her name, under her "skin" directly below her hairline and on her back.

See alsoEdit

StoriesEdit

CharactersEdit